Primește cele mai tari oferte la biletele de avion direct în inbox-ul tău!
Următoarele tipuri de pasageri sunt incluse în categoria de pasageri cu nevoi speciale (Special Category Passenger-SCP)
· Minorii neînsoțiți (pentru mai multe detalii, consultați Cum emit un bilet pentru un minor neînsoțit?)
· Pasagerii cu mobilitate redusă
· Pasagerii cu dizabilități intelectuale sau de dezvoltare (DPNA)
· Pasagerii nevăzători
· Pasagerii surzi
· Pasagerii care călătoresc cu câini de asistență
· Femeile gravide
Dacă aveți nevoie de asistență specială sau dacă aveți o afecțiune sau condiție medicală despre care ar trebui să știm (sarcină, deficiență senzorială), vă rugăm să accesați secțiunea Asistență specială, situată sub numele pasagerului, și să selectați opțiunea corespunzătoare.
Deoarece unele dintre serviciile de asistență, cum ar fi transportul minorilor neînsoțiți sau al câinilor de asistență, sunt limitate pe fiecare zbor, este mai bine să selectați tipul de asistență în momentul rezervării pentru a evita problemele ulterioare legate de disponibilitate.
De asemenea, puteți adăuga serviciul de asistență specială după confirmarea rezervării, contactând Serviciul suport clienți.
Chiar dacă nu aveți nevoie de asistență, faptul că sunteți pasager cu nevoi speciale (SCP) implică restricții de alocare a locurilor în aeronavă din motive de siguranță, așa că vă rugăm să adăugați aceste alerte la rezervare, dacă există.
Pasagerii cu nevoi speciale (SCP) nu pot ocupa locurile situate la ieșirile de urgență (locurile situate lângă ieșirile de deasupra aripilor și locurile 1C/1D).
În cazul în care nu adăugați serviciul pentru pasager cu nevoi speciale (SCP) pe bilet și rezervați un loc în dreptul unei ieșiri de urgență, locul selectat de dumneavoastră va fi modificat fie la biroul de check-in, fie de către echipajul de cabină din aeronavă, pentru a respecta normele de siguranță.
Pentru a asigura o călătorie confortabilă și lipsită de stres pentru pasagerii noștri cu mobilitate redusă, oferim transport gratuit pentru până la două echipamente de mobilitate (inclusiv scaune cu rotile electrice) și un bagaj de cabină suplimentar de până la 5 kg pentru echipamente și dispozitive medicale. Vă recomandăm să prezentați un document medical justificativ pentru produsele medicale.
Dacă aveți nevoie de asistență pentru transferul în aeroport sau pentru îmbarcare, vă rugăm să vă asigurați că adăugați serviciul de mobilitate redusă (în funcție de necesitate) cu cel puțin 48 de ore înainte de decolare. Asistența este asigurată de personalul aeroportului, din acest motiv solicitarea trebuie trimisă din timp, pentru a ne asigura că cererea este transmisă reprezentanților aeroportului. Adăugarea serviciului de asistență (mobilitate redusă) pe rezervare constituie notificare.
În cazul în care intenționați să transportați un scaun cu rotile electric, acesta trebuie să fie aprobat IATA. Dacă aveți dubii cu privire la aprobare, vă recomandăm să contactați Serviciul suport clienți și să ne furnizați numele mărcii și modelul, tipul de baterie, detaliile bateriei (capacitate, tensiune), pentru a verifica dacă articolul este sigur pentru transport aerian.
Pasagerii care au nevoie de asistență specială trebuie să fie prezenți la biroul de check-in cu două ore înainte de decolare, chiar dacă au efectuat check-inul online.
La bord este permis transportul cârjelor sau bastoanelor. Dacă folosiți cârje sau baston, dar nu aveți nevoie de transfer în scaun cu rotile prin aeroport, nu trebuie să adăugați serviciul de mobilitate redusă, dar trebuie să respectați limitările cu privire la selecția/atribuirea locurilor la check-in-ul online (nu puteți ocupa un loc situat lângă ieșirile de urgență). Vă recomandăm să informați agenții de la ghișeul de check-in dacă intenționați să transportați la bord cârje sau baston.
Minor neînsoțit este orice cetățean român cu vârsta cuprinsă între 6 și 18 ani la data efectivă a călătoriei sau cetățean străin cu vârsta cuprinsă între 6 și 14 ani la data efectivă a călătoriei, care călătorește neînsoțit de un adult, în conformitate cu legislația în domeniu, cu excepția cazului în care legislația țării de cetățenie impune o vârstă diferită pentru părăsirea neînsoțită a țării de origine.
Serviciul pentru minori neînsoțiți se adaugă la rezervarea obișnuită, iar tariful pentru acest serviciu este disponibil în secțiunea Taxe și Reguli tarifare (pentru detalii referitoare la rezervări, consultați Cum emit un bilet pentru un minor neînsoțit?).
Minorul va avea nevoie de o împuternicire din partea părinților/reprezentanților legali în care să specifice că poate călători însoțit de un reprezentant al companiei aeriene. Pentru mai multe detalii privind documentele de călătorie, vă recomandăm să contactați Poliția de Frontieră. De asemenea, minorul trebuie să fie însoțit la aeroportul de plecare și preluat la sosire de un adult.
Minorul trebuie să fie prezent la ghișeul de check-in cu două ore înainte de plecare, deoarece trebuie completate documente suplimentare. De asemenea, adultul însoțitor trebuie să respecte indicațiile personalului de la check-in în ceea ce privește predarea minorului. Vă rugăm să luați în considerare faptul că s-ar putea să vi se solicite să așteptați la aeroport până după decolare.
Femeile însărcinate de până la 28 de săptămâni de sarcină, fără complicații, pot călători fără documente medicale.
Între 28 și 36 de săptămâni de sarcină, se solicită un certificat medical, eliberat cu cel mult 21 de zile înainte de data zborului. Certificatul este valabil numai dacă este semnat și ștampilat de un medic și trebuie să includă data preconizată a nașterii, confirmarea faptului că sarcina nu prezintă complicații și confirmarea faptului că pasagera este aptă să călătorească cu avionul.
Pasagerele care au depășit 36 de săptămâni de sarcină nu mai sunt acceptate pentru călătorie.
Acceptăm transportul câinilor de asistență în cabina pasagerilor,cu titlu gratuit. Câinii de asistență nu sunt supuși limitărilor de disponibilitate, dar serviciul (SVAN) trebuie adăugat în rezervare înainte de data plecării.
Pentru a călători cu un câine de asistență, trebuie să prezentați un certificat care să ateste pregătirea în scopuri de asistență și toate celelalte documente standard necesare pentru transportul animalelor de companie (informații suplimentare în secțiunea Animale de companie), precum și un certificat medical pentru pasager.
Câini de asistență sunt considerați cei din următoarele categorii:
· Câinii-ghid care ajută persoanele cu deficiențe fizice sau cu handicap.
· Câinii de alertă medicală, care ajută persoanele cu diabet, epilepsie sau alte afecțiuni care provoacă convulsii cu pierderea cunoștinței și afecțiuni senzoriale.
· Câini care ajută persoanele cu tulburări din spectrul autist.
· Câinii de salvare care au absolvit un curs de pregătire pentru cooperare și asistență (pentru această categorie sunt necesare doar certificatul de pregătire și documentele de călătorie; pasagerul însoțitor nu are nevoie de un certificat medical).
Câinele nu poate ocupa un scaun în aeronavă și va fi așezat la picioarele pasagerului însoțitor. Din motive de siguranță, este mai bine ca patrupedul să poarte un ham decât o zgardă.
Deși nu este obligatoriu pentru câinii de asistență, se recomandă ca pasagerul însoțitor să aibe o botniță pentru câine.
Pasagerii care călătoresc cu câini de asistență nu pot ocupa locurile de la ieșirea de urgență.
Câinii de sprijin emoțional nu sunt considerați câini de asistență dresați și, prin urmare, nu sunt acceptați gratuit la bordul aeronavei. În absența unui certificat de dresaj, transportul se poate face respectând condițiile obișnuite de transport al animalelor de companie în cabină/la cală (a se vedea, de asemenea, Animale de companie).
Află informații și cele mai noi oferte pentru destinațiile tale favorite!
Găsește rapid și ușor răspunsurile la întrebările tale!
După ce ați plătit rezervarea, pe ecran va fi afișată o confirmare și vă va fi trimisă prin e-mail.
Fie că doriți să vă bucurați de priveliștea de pe scaunul de la fereastră, să profitați de flexibilitatea unui loc pe culoar sau pur și simplu să arătați întreaga familie împreună, puteți selecta locurile pe care le doriți atunci când vă rezervați biletele. Selectarea locurilor este posibilă pe site-ul companiei, la secțiunea "Meniu" -> "Rezervare locuri".
În cazul unei modificări voluntare, locul achitat anterior nu se transferă pentru data nouă de zbor. Suma achitată anterior pentru rezervarea locului nu se rambursează.
Pentru a vă schimba biletul, în funcție de tipul de tarif aplicat, veți plăti o taxă de schimbare. Dacă vă schimbați biletul la o clasă superioară, veți plăti, de asemenea, diferența dintre tariful inițial și noul tarif, cu condiția să existe locuri disponibile.