Centrul de informații DAN AIR

Primește cele mai tari oferte la biletele de avion direct în inbox-ul tău!

Rezervarea trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: ruta și data călătoriei, numele pasagerului, data nașterii și cetățenia, precum și datele de contact. După finalizarea plății, se generează un cod de rezervare (PNR) format din 6 caractere. Acest cod va fi necesar pentru a vă identifica rezervarea în timpul check-in-ului sau al oricărei interacțiuni cu reprezentanții noștri, așa că vă recomandăm să îl păstrați. Serviciile suplimentare nu sunt obligatorii pentru emiterea rezervării. Aceste servicii pot fi adăugate ulterior, dar trebuie să luați în considerare că unele servicii (ex, transport animal de companie, minor neînsoțit) sunt limitate pe fiecare zbor.

 

Data și ruta de călătorie

 

La rezervarea unui bilet sunt necesare ruta și data exactă a călătoriei. Nu sunt permise bilete cu dată/rută deschisă.

După selectarea zborului, data și ruta de călătorie sunt afișate în partea de sus a fiecărei pagini și pot fi vizualizate în detaliu făcând clic pe săgeata de la sfârșitul secțiunii.

 

Numele pasagerului


Este important să selectați tipul corect de pasager (pe baza vârstei la momentul călătoriei, nu la momentul rezervării) și să introduceți numele pasagerului așa cum apare în documentul de călătorie (sunt excluse caracterele speciale, cum ar fi cratima sau apostroful).

Dacă numele dvs. include un caracter special, îl puteți înlocui cu un spațiu sau puteți folosi un caracter obișnuit (de exemplu, S în loc de Ș).

În cazul în care aveți mai multe nume sau prenume și depășiți numărul de caractere din secțiunea nume, puteți exclude un nume, deoarece acest lucru nu va afecta valabilitatea biletului. În cazul în care documentul dvs. este emis în formatul prenume/ nume mijlociu, trebuie să le notați pe ambele în câmpul "prenume", separate cu un spațiu.

Dacă inversați numele cu prenumele, nu este nevoie să modificați rezervarea. Vă recomandăm să ne informați prin intermediul formularului de contact , dar această inversiune nu va afecta biletul dumneavoastră.

Numele fictive nu sunt permise. Modificările pentru nume fictive sau eronate se pot face în conformitate cu condițiile noastre de călătorie.

Pentru detalii privind modificările și corecțiile de nume, puteți verifica, de asemenea, secțiunea Cum modific o rezervare (dată/rută/ nume pasager)?

 

Informații de contact

 

Informațiile de contact corecte sunt foarte importante pentru a vă putea anunța în cazul unor modificări ale zborului. De asemenea, toate documentele legate de rezervare (itinerariul, chitanța, cartea de îmbarcare) vor fi trimise la adresa de e-mail pe care ați furnizat-o în timpul rezervării, așa că trebuie să vă asigurați că este scrisă corect și că puteți accesa e-mailul respectiv.

 

Plata

 

Coordonatele rezervării sunt afișate pe ultima pagină înainte de efectuarea plății, așa că vă sfătuim să le verificați înainte de a continua cu confirmarea plății.

Plata trebuie efectuată la finalul procesului de rezervare cu un card MasterCard sau Visa. În cazul în care plata se efectuează cu succes, veți primi biletul electronic și chitanța de la procesatorul de plăți.

În cazul în care finalizați o plată, dar nu primiți e-mailul de confirmare și/sau chitanța, vă rugăm să consultați Ghidul pentru Erori de plată.

 

Pot adăuga un pasager la o rezervare confirmată?

 

Bebelușii pot fi adăugați la o rezervare existentă contactând Serviciul suport clienți. Orice alt tip de pasager va fi emis pe o rezervare separată.

 

Dacă doriți să emiteți un bilet pentru un copil care călătorește însoțit de un adult care are deja un bilet confirmat, trebuie să contactați, de asemenea, Serviciul suport clienți și să furnizați informațiile biletului pe care doriți să îl emiteți (data și ruta călătoriei, numele, data nașterii și naționalitatea copilului și informațiile de contact), precum și codul de rezervare al adultului care îl însoțește. Echipa noastră de asistență va crea rezervarea și vă va trimite instrucțiunile de plată.

Minorul neînsoțit este orice cetățean român cu vârsta cuprinsă între 6 și 18 ani la data efectivă a călătoriei sau cetățean străin cu vârsta cuprinsă între 6 și 14 ani la data efectivă a călătoriei, care călătorește neînsoțit de un adult, în conformitate cu legislația în domeniu, cu excepția cazului în care legislația țării de cetățenie impune o vârstă diferită pentru părăsirea neînsoțită a țării de origine.

 

Serviciul pentru minori neînsoțiți se adaugă la rezervare, iar tariful pentru acest serviciu este disponibil în secțiunea Taxe și Reguli tarifare.

 

Pentru a emite o astfel de rezervare, va trebui să selectați data și ruta călătoriei și să faceți clic pe butonul Rezervare Minor Neînsoțit din secțiunea pasageri. Veți fi direcționat către un formular în care va trebui să completați restul detaliilor de rezervare. Un reprezentant al serviciului de asistență pentru clienți va crea rezervarea și vă va trimite instrucțiunile de plată.

Infanții sunt copiii cu vârsta cuprinsă între 7 zile și 2 ani la data călătoriei. Pentru a rezerva un bilet, trebuie să completați numărul de adulți și numărul de infanți care vor fi pe bilet. 

 

Deoarece infanții nu au un loc separat în aeronavă (călătoresc în brațele adultului care îi însoțește), ei vor apărea ca fiind asociați cu un adult. Pe pagina cu datele infantului, trebuie să selectați adultul care va însoți bebelușul.

 

În cazul în care bebelușul este asociat unui adult greșit sau dacă aveți nevoie să divizați adultul respectiv din rezervarea inițială, trebuie să solicitați mai întâi transferul infantului, contactând Serviciul suport clienți.

 

Bebelușul poate fi, de asemenea, adăugat la o rezervare existentă, dar numai cu ajutorul Serviciului suport clienți. Dacă faceți o rezervare în avans, iar bebelușul nu s-a născut încă, vă recomandăm să îl adăugați pe rezervare după naștere. Prețul biletului pentru bebeluș constă într-o taxă fixă care este disponibilă în secțiunea Taxe și Reguli tarifare.

Atunci când călătoriți cu un infant pentru o perioadă prelungită, iar pentru zborul de întoarcere acesta depășește limita de vârstă pentru infanți (2 ani), trebuie să rezervați segmentele separat (adult + infant pentru zborul de plecare pe o rezervare și adult + copil pentru zborul de întoarcere pe o altă rezervare).

 

Dacă ați făcut o rezervare dus-întors cu un infant și vă prelungiți călătoria prin modificarea datei de retur la o dată ulterioară împlinirii vârstei de doi ani, biletul pentru infant nu va mai fi valabil și va trebui să plătiți diferența de tarif (de la taxa fixă pentru infant la prețul din sistem pentru copil). Acest tip de modificare poate fi efectuată numai de către Serviciul suport clienți. În acest caz, se va emite un credit pentru taxa de infant, care va fi folosit ca plată parțială pentru noul bilet pentru copil.

Permitem corectarea erorilor de emitere fără penalități în primele 24 de ore de la emitere, cu mențiunea că, în general, modificările pot fi efectuate cu până la 6 ore înainte de ora de plecare. În cazul biletelor emise cu mai puțin de 6 ore înainte de zbor, trebuie să vă asigurați că informațiile sunt corecte, deoarece rezervarea nu mai poate fi modificată.

În caz de modificare a datei/rutei, se vor percepe diferențele de tarif, dacă este cazul. Modificările pot fi făcute contactând Serviciul suport clienți.

 

Ce se întâmplă atunci când un pasager își schimbă numele înainte sau în timpul călătoriei?

 

În cazul în care un pasager își schimbă numele pe cale administrativă (căsătorie, divorț, adopție) după momentul achiziției biletului, putem modifica numele de pe rezervare, gratuit, dacă ne trimiteți documentele care atestă această schimbare.

În cazul în care schimbarea se face în timpul călătoriei, numele nu mai poate fi schimbat, deoarece a trecut deja data primului zbor, dar pasagerul poate folosi în continuare returul dacă prezintă la biroul de check-in documentele care atestă această schimbare.

Modificările voluntare ale rezervării (data, ruta, nume pasager) sunt posibile cu până la 6 ore înainte de zbor, dacă nu a fost efectuat check-in online pentru segmentul respectiv. În cazul schimbărilor de nume pentru rezervările dus-întors, modificarea poate fi efectuată numai dacă primul zbor nu a trecut încă (indiferent dacă pasagerul a călătorit sau nu), deoarece acțiunea se aplică ambelor zboruri.

 

Taxele pentru modificările voluntare variază în funcție de momentul solicitării și sunt disponibile în secțiunea Taxe și Reguli tarifare. Modificările se pot face momentan doar prin contactând Serviciul suport clienți.

 

Modificările voluntare de dată/rută se aplică tuturor pasagerilor din rezervare. Dacă doriți ca modificarea să fie efectuată pentru un singur pasager, trebuie să solicitați mai întâi divizarea rezervării sau să menționați în cererea de modificare că doriți să efectuați modificarea doar pentru un anumit pasager.

Dacă doriți să adăugați servicii speciale sau locuri preferențiale la o rezervare existentă, puteți accesa online secțiunea Gestionează rezervarea, unde veți folosi codul de rezervare și numele dvs. de familie ca și criterii de căutare.

 

După ce ați accesat rezervarea, trebuie să faceți clic pe butonul Servicii adiționale.

 

Veți fi redirecționat mai întâi către pasul de selecție locuri și apoi către pagina de servicii auxiliare, unde puteți selecta serviciul pe care doriți să îl adăugați și să efectuați plata.

Dacă aveți nevoie de o factură pentru biletul dumneavoastră, trebuie să înregistrați o cerere folosind formularul de contact de pe site-ul nostru - categoria "Solicitare factură". Timpul de soluționare a cererilor de factură este de până la 14 zile calendaristice.

Când finalizați o rezervare, primiți în mod normal două e-mailuri separate, unul cu chitanța de plată și unul cu biletul electronic.

 

În cazul în care întâmpinați orice problemă în timpul plății (pagină care nu răspunde, redirecționare 3D secure nereușită) sau nu primiți e-mailurile cu chitanța/confirmarea de rezervare, trebuie să contactați imediat Serviciul suport clienți folosind categoria "Erori plată" și să furnizați detalii complete privind rezervarea pe care ați încercat să o efectuați - data și ruta călătoriei, numele pasagerilor și codul de rezervare, dacă ați reușit să-l salvați (afișat după reîncărcarea paginii de plată).

Atunci când rezervați un bilet în timpul unei promoții, prețul afișat în pagina de disponibilitate include deja reducerea, atât pe site, cât și în aplicația mobilă. În timpul plății nu este nevoie să aplicați un cod promoțional.

 

Tarifele promoționale sunt valabile numai pentru rezervările confirmate (plătite integral) în perioada promoției. În cazul în care, din orice motiv, nu reușiți să finalizați plata și ne contactați după ce perioada promoțională s-a încheiat, singura alternativă este de a relua rezervarea la prețul disponibil în acel moment în sistem.

Abonează-te la Newsletter

Află informații și cele mai noi oferte pentru destinațiile tale favorite!

Întrebări frecvente

Găsește rapid și ușor răspunsurile la întrebările tale!

După ce ați plătit rezervarea, pe ecran va fi afișată o confirmare și vă va fi trimisă prin e-mail.

Fie că doriți să vă bucurați de priveliștea de pe scaunul de la fereastră, să profitați de flexibilitatea unui loc pe culoar sau pur și simplu să arătați întreaga familie împreună, puteți selecta locurile pe care le doriți atunci când vă rezervați biletele. Selectarea locurilor este posibilă pe site-ul companiei, la secțiunea "Meniu" -> "Rezervare locuri".

În cazul unei modificări voluntare, locul achitat anterior nu se transferă pentru data nouă de zbor. Suma achitată anterior pentru rezervarea locului nu se rambursează.

Pentru a vă schimba biletul, în funcție de tipul de tarif aplicat, veți plăti o taxă de schimbare. Dacă vă schimbați biletul la o clasă superioară, veți plăti, de asemenea, diferența dintre tariful inițial și noul tarif, cu condiția să existe locuri disponibile.